عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



http://upload.tehran98.com/upm
تومان


تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
بازدید : 99
نویسنده : جوهری

  فلسفه UCMAS  

   برای الهام بخشیدن            برای کوشیدن              برای برتری داشتن 

ماموریت و اشتیاق ما توسعه مادام‌العمر عشق به یادگیری در دانش آموزانمان است.
تمرکز اصلی ما در همه کارهایمان در جهت خدمت به کودکان است. به بچه‌ها و خانواده‌هایشان اطمینان می‌دهیم که فرصت رشد برای هریک از دانش آموزان در برنامه ما وجود دارد.
رویکرد ما کودک محور است بنابراین می‌دانیم که هر کودک با یک شیوه و سرعت متفاوت می‌آموزد. در این برنامه دانش آموزان فرصت خواهند داشت که مهارت‌های خود را به بهترین نحو توسعه دهند. در جهت این کار مدرسان آموزش دیده ما آن‌ها را یاری می‌نمایند.
UCMAS ترکیبی است از یک ابزار تدریس باستانی - چرتکه - با مهارت‌های مدرن آموزشی برای پویایی و تکامل کل مغز کودک که با ترویج یادگیری و به طور خاص یادگیری ریاضی، به عنوان یک هیجان و سرگرمی تلقی شود. این برنامه آموزشی سالهاست که ایجاد شده است و بارها مورد آزمایش قرارگرفته و نتیجه آن یک تجربه جهانی همراه با موفقیت بوده است. با این حال در همان زمان‌ها، همواره برنامه‌ها و شیوه‌های آموزشی خود را همچنان به روز درآورده‌ایم تا این اطمینان را به وجود آوریم که UCMAS مؤثرترین تجربه یادگیری برای دانش آموزان را ارائه می نماید.

 

 



:: برچسب‌ها: UCMAS - چرتکه - محاسبه ریاضی-هوش - یادگیری ,
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
بازدید : 131
نویسنده : جوهری

ما به دو دلیل پیشنهاد می کنیم فرزند شما کار باچرتکه را یاد بگیرد:


اول اینکه کار کردن با چرتکه مانند یک تفریح است. همچنین با کمی تمرین می‌تواند دوستانش را بامهارت‌های محاسبه ای شگفت انگیز به وسیله محاسبه مقادیر ذهنی تحت تأثیر قرار دهد.


دوم ، شما می‌توانید به فرزند خود کمک کنید تا چیزهای بیشتری نسبت به مهارت‌های ریاضی بدست آورد. شما می‌توانید اعتماد به نفس فرزند خود را تقویت کنید، حس موفقیت را ایجاد نمایید، تفکر بصری را ارتقاء دهید، توانایی حل مسأله (مشکل) را افزایش دهید،خلاقیت، تمرکز و استقامت ذهنی را بهبود دهید.

 


:: برچسب‌ها: UCMAS - چرتکه - محاسبه ریاضی-هوش - یادگیری ,
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
بازدید : 142
نویسنده : جوهری

 

آموزش UCMAS :

جهت افزایش حافظه ،تقویت ذهن و هماهنگی در نیمکره راست و چپ مغز می باشد. تکنیک ­های به کار گرفته شده در این سیستم باعث ایجاد اعتماد به نفس، هوشیاری، تمرکز و مدیریت در زمان، قدرت تفکر برای فرگیران ایجاد می شود.(سرعت عمل)

 

 



:: برچسب‌ها: UCMAS - چرتکه - محاسبه ریاضی-هوش - یادگیری ,
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
بازدید : 335
نویسنده : جوهری

ابزارهای آموزشی
1- چرتکه: ابزاری است برای محاسبه چهار عمل اصلی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) در ریاضی

2-کتاب: هر سطح دارای 2 جلد کتاب تمام رنگی می باشد. همچنین یک جلد کتاب تمرین نیز از سطح 2 به بعد به سیستم آموزشی اضافه می گردد.

3- دفترچه تمرین: هر سطح دارای دو دفترچه می باشد که یکی برای تکنیک شنیداری و دیگری برای تکنیک تندنویسی مورد استفاده قرار می گیرد.

-
تکنیک شنیداری: در این سیستم دانش آموزان از طریق سیستم شنوایی خود عملیات ریاضی مورد نیاز را انجام می دهند.

-
تکنیک تند نویسی: در این سیستم اعداد را براساس فرمول های آموزش دیده می نویسد که سبب دقت و سرعت در محاسبه می گردد.

4-فلش کارت: کارتهایی است که تصاویر مهره های چرتکه بر روی آنها چاپ شده است و این سبب می شود که تصویر چرتکه در ذهن دانش آموزان نقش ببندد و به این وسیله در محاسبه ذهنی دانش آموزان (تجسم مهر ه ها) کمک می نماید.

5-کیف دانش آموز

6- چرتکه معلم



:: برچسب‌ها: UCMAS - چرتکه - محاسبه ریاضی-هوش - یادگیری ,
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
بازدید : 298
نویسنده : جوهری

برنامه حساب ذهنی UCMAS یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع گردید. این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم ‌زمان می‌شود..

دانش آموزان در سنین بین 5 تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله می‌شود که به موفقیت در همه رشته‌ها و زندگی روزمره می انجامد.



:: برچسب‌ها: UCMAS - چرتکه - محاسبه ریاضی-هوش - یادگیری ,
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
بازدید : 403
نویسنده : جوهری

ریشه کلمه چرتکه یونانی بوده و از کلمه abax به معنی تخته محاسبه گرفته شده است و بنا بر یافته‌های تاریخی اولین چرتکه چینی 500 سال قبل از میلاد اختراع شده است. البته مدل پیشرفته‌تر آن یعنی چرتکه‌ای که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم از حدود 1300 سال بعد از میلاد مسیح در کشور چین مورد استفاده قرار گرفته است.



:: برچسب‌ها: UCMAS - چرتکه - محاسبه ریاضی-هوش - یادگیری ,
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
بازدید : 155
نویسنده : جوهری

مفهوم جهانی سیستم حساب ذهنی (UCMAS)

آشنایی با Universal concept of mental account system

برنامه حساب ذهنی UCMAS یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع گردید.

 این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌چپ و نیمکره‌راست) به طور هم ‌زمان می‌شود . دانش آموزان در سنین بین 5 تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله می‌شود که به موفقیت در همه رشته‌ها و زندگی روزمره می انجامد.

برنامه UCMAS نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انجام محاسبات می‌شود، بلکه این برنامه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌‌گردد.

مبدعان برنامه UCMAS معتقدند که آن طوری طراحی شده است که هر دو طرف مغز را به شکلی یکپارچه توسعه می‌دهد. وقتی کودکان به وسیله دست مهره‌های چرتکه را جابجا می‌کنند، این ارتباط بین دست و مغز، تحریک نیمکره ‌های راست و چپ مغز را به دنبال خواهد داشت. نیمکره‌راست سمت انتزاعییک حافظه تصویریاز مهره‌های چرتکه می‌سازد درحالیکه نیمکره ‌سمت چپ سمت منطقیقوانین لازم برای انجام محاسبات را به کار می‌گیرد

 

 



:: برچسب‌ها: UCMAS - چرتکه - محاسبه ریاضی-هوش - یادگیری ,
تاریخ : جمعه 16 مرداد 1394
بازدید : 103
نویسنده : جوهری

 باکدوم... نوشته میشه 

بسیاری از دانش آموزان در نوشتن برخی واژه ها که در آن حرفی به کار رفته که اشکال مختلفی دارد دچار مشکل می شوند . ( مثلاً منظور را منزور می نویسند ) علت عمده ی این نوع غلط های املایی ضعف حافظه ی دیداری است ، یعنی کودک به خوبی قادر نیست تصویر حرف مورد نظر را در کلمه به خاطر بیاورد . رونویسی کردن این واژه ها می تواند به دانش آموز کمک کند ، اما این کمک لزوما به سایر موارد انتقال نمی یابد . پس بهتر است حافظه ی دیداری کودک را تقویت کنیم . تا نه تنها دیکته ی درست واژه ای را که غلط نوشته است را فراگیرد ، بلکه با خواندن و دیدن هر کلمه جدید ، توانایی به خاطر سپاری آن را داشته باشد . برای تقویت حافظه دیداری باید «خوب دیدن» را تمرین کرد.

 

 



:: برچسب‌ها: تقویت حافظه دیداری ,
تاریخ : جمعه 16 مرداد 1394
بازدید : 122
نویسنده : جوهری

1-ساختاری را در نظر بگیرید.

 

کودکان به یک برنامه منظم و روتین نیاز دارند تا بتوانند مهارت خودانضباطی را کسب کنند. قوانین شفاف و مشخصی را برای خانه وضع کنید و هر زمان که قانونی شکسته شد عواقب و پیامد آن را حتما اجرا کنید. این کار به کودکان می آموزد که باید انتظار چه چیزی را داشته باشند و آنها بهتر مهیای اتخاذ تصمیمات سالم و صحیح می شوند.



:: برچسب‌ها: اول ابتدایی , پنجم ابتدایی , دوم , سوم ابتدایی ,
تاریخ : جمعه 16 مرداد 1394
بازدید : 104
نویسنده : جوهری

قابل  توجه اولیا :

 تأثیر صحبت و نقش مادر در آینده دو کودک:

داستان اول: ... حرفه ای 

و اما دومی : مدیر بزرگترین خیریه شهر

 



:: برچسب‌ها: تلنگر ,
تاریخ : جمعه 16 مرداد 1394
بازدید : 85
نویسنده : جوهری

قابل استفاده عزیزان به ویژه همکاران ارزشمند و اولیای گرامی :

 

نوع اختلال: بی دقتی
مثال: نهنفته، عسبل، کندم، سیز ...

علت: عدم تمرکز و توجه به صداها و شکل حروف هنگام نوشتن

راهکار مناسب برای رفع اختلال:

1- دو تصویر مشابه که اختلالات جرئی با هم دارند در اختیار دانش‌آموزان گذشته تا اختلافات را پیدا کنند.
2- کلمه‌ای را روی کارتی نوشته به طوری که



:: برچسب‌ها: راهکارهای درمانی , مشکلات نوشتاری املا , اختلالات ,

جوهری معلم پایه اول با ۸ سال سابقه تدریس، معلم پویای شهرستان در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، رتبه اول شهرستان در جشنواره درس پژوهی سال تحصیلی ۹۷-۹۶، رتبه سوم شهرستان در جشنواره درس پژوهی سال تحصیلی ۹۴-۹۳





RSS

Powered By
loxblog.Com