عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
بازدید : 73
نویسنده : جوهری

تفاوت هوش و استعداد

هوش با استعداد متفاوت است .استعداد : قدرت ذهن در یادگیری و انجام یک مورد خاص مثل استعداد موسقی و ورزشی .

هوش : یک استعداد عمومی مورد بحث قرار می گیرد منظور قدرت یادگیری کسب مهارت و انجام عمل در زمینه های گوناگون می باشد تعاریف مختلفی از طرف دانشمندان در مورد هوش داده شده است .

فرق خلاقیت با هوش چیست

هوش و خلاقیت با هم تفاوت دارند. لزوماً هر انسان باهوشی خلاق نیست. افرادی که هوش پایین تر از متوسط دارند نمی توانند خلاق باشند. در واقع هوش یکی از پیش نیازهای خلاقیت است اما لازم نیست یک فرد خلاق نابغه باشد بلکه هوش متوسط و بالاتر از متوسط برای کسب خلاقیت کافیست. 

 




:: برچسب‌ها: هوش ، استعداد، خلاقیت ,
تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
بازدید : 72
نویسنده : جوهری

شش کلمه توسط مادر یا پدر گفته می شود . بعد از اتمام کلمات ، مدت 30 ثانیه صبر کنید . سپس از فرزندتان بخواهید کلمات را به ترتیب تکرار کند . حالا نوبت شماست که کلمات بیان شده توسط فرزندتان را تکرار کنید . 

در صورت موفقیت در هر مرحله ، در دور بعدی بازی ، یک کلمه اضافه کنید ( حداکثر 9 کلمه )

 

 

اسم چیزی را انتخاب کنید و از فرزندتان بخواهید آن را حدس بزند مثلا می‌گویید چیزی در جنگل است، یا وسیله ای در آشپزخانه است یا... این بازی باعث می‌شود کودک هر چه مثلا در مورد جنگل می‌داند، به یاد و به زبان بیاورد. این بازی به تمرکز طولانی نیاز دارد.

فراموش نکنید این بازی با حضور شما برای فرزندتان لذت بخش و مفید است

از دانش آموز بخواهید دستانش را جلوی صورتش بگیرد و انگشتانش را به ترتیب و به آرامی خم کند به او یادآوری کنید حین خم کردن هر انگشت فقط به آن انگشت توجه کند. و به انگشتهای دیگرش نگاه نکند .

وقتی همه انگشتانش را خم کرد به آرامی و به ترتیب دوباره این روش را برای صاف کردن انگشتان تکرار کند




:: برچسب‌ها: روش های افزایش دقت وتمرکز ,
تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
بازدید : 70
نویسنده : جوهری

اگر حالا دخالت نکنید و وارد عمل نشوید وقتی بزرگتر می‌شوند به فردی کاملا زورگو تبدیل می‌شوند، چون که راه دیگری برای رفع احتیاجات خود پیدا نمی‌کنند.

 

پس حتما ادامه مطلب را دنبال کنید 

 



:: برچسب‌ها: کتک کاری بچه ها ,
تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
بازدید : 62
نویسنده : جوهری


سلام خدمت همه ی مامانای گل

 

این پست به درخواست برخی از مادران هست که بچه ها شون مشکل آواشناسی دارند

 

اول اینکه باید بدونید بعضی صداها امتداد پذیرند مثل :              س  ز   ر   خ   یعنی میشه اون صدارا ادامه داد وکشید اما بعضی صداها امتداد پذیر نیستند وهنگام تولید صدا حالت انفجاری دارند مثل:   ب   ت   چ  گ   یعنی نمیشه صدای اونها را کشید 

 

اول خودتون روی یه کاغذ امتداد پذیر ها وغیر امتدادپذیر ها را جداکنید وبنویسید

 

برای آموزش از امتداد پذیر ها شروع میکنیم و از صدای آخر کلمات یعنی اول کلماتی را می پرسیم که صدای آخر اونها امتداد پذیر باشه مثل : کلاس- آش- میز

 

در ابتدای کار برای اینکه بچه ها منظور مارا متوجه شوند صدای آخر کلمه ی مورد نظرتون را بیشتر بکشید باحالت تاکید .بعد بپرسید آخر کلمه چه صدایی شنیدی

 

بعد سراغ کلماتی میرویم که صدای اول اونها امتداد پذیر باشه اما کار از اونجایی سخت میشه که بیشتر صداهای اول با                 َ  ُ  ِ   ا  او   ایـ   تر کیب شدند مثلا میگوییم : شُتُر  میپرسیم صدای اول چی بود میگه شـُ    یا میپرسیم صدای اول باران چیه میگه با  

 

برای حل این مشکل باز باید اوایل خودتان کلمه را به این صورت وبا حالت تاکیدی تلفظ کنید تا متوجه منظورتون بشه مثلا:

 

 شـ شـ شُتُر     یا    بـ بـ  باران کم کم وبا تمرین بچه ها مهارت لازم برای تشخیص صداها را پیدا میکنند 

 

بعد به سراغ کلماتی می رویم که پایان آنها صدای غیر امتداد پذیر دارند مثل : قایق - قارچ وباز با حالت تاکید فراوان

 

سپس کلماتی با آغاز صدای غیر امتداد پذیر مثل : کتاب  -  گوسفند

 

اما اغلب بچه ها در تشخیص صدای آخر کلماتی که  اِ دارند مثل : ستاره - آزاده _  نامه

 

مشکل دارند که با کشیدن بیش از حد اِ  آنها را متوجه صدای مورد نظر میکنیم

درپایان از همکارانی که این مطلب را مطالعه می کنند خواهشمندم نظر  ویا پیشنهادات خود را عنوان کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم .



:: برچسب‌ها: آموزش آوا شناسی ,
تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
بازدید : 62
نویسنده : جوهری

از آنجایی که این روز ها اختلال بیش فعالی شایع شده و اغلب خانواده ها از قبول آن ابا دارند واز آنجایی که اغلب حوصله ی خواندن مطالب طولانی را ندارند من به صورت بخش بخش ومختصر ارائه میکنم  وعاجزانه از همه خواهشمندم مطالعه نمایند 

تعریف:بیش فعالی اختلالی است که در آن پر تحرکی ، بی توجهی و رفتارهای نا گهانی در کودکان مبتلا ، بیش تر و شدید تر از کودکان دیگر است .10-5 درصد کودکان به این اختلال دچارند و در پسرها شایع تر است . علائم این بیماری قبل از 7سالگی مشاهده می شود ، ولی اغلب در دوران مدرسه مشکلات جدیتر است.

بیش فعالی ، بیماری ،عقب ماندگی ذهنی و یا مشکل روانی نیست. این کودکان بدلایلی بیشتر از سایرین فعالیت می کنند.بسیار سریع الانتقال بوده و گیرایی بالایی دارند . اکثرا بهره هوشی بالایی نیز دارند اما نیازمند نظم بخشیدن به این توانایی هستند.




:: برچسب‌ها: بیش فعالی ,
تاریخ : پنج شنبه 2 مهر 1394
بازدید : 90
نویسنده : جوهری

سوگند می خورم که بخوانم

باشد که این سوگند نامه دانش آموزان رابرای همه عمرکتاب خوان کند.

 

سوگندمی خورم که بخوانم

هرروزهرشب 

می دانم که خواندن کلیدی است

برای رشدوبالندگی من

باخود می خوانم  

  برای همگان می خوانم

می خوانم درسکوت یا

با ندایی بلند

         پشت میز         

درخانه یامدرسه

درزمین بازی یادربستر

درکنار آتش یابرگه

هر کتابی می خوانم

نوری درسرم روشن می شود به اندیشه هایم شاخ وبرگ میدهد

رویاهایم رامی پروراند

پس سوگند می خورم به راه خواندن روم

تاسیراب شودذهنم از آنچه هرروزبدان نیازمندم



:: برچسب‌ها: سوگند نامه ی کلاس اولی ها ,
تاریخ : پنج شنبه 2 مهر 1394
بازدید : 67
نویسنده : جوهری


 در نگاره ی 1، محیط شاد و صمیمانه ی خانه و روحیّه ی کار و تلاش حاکم بر آن، با ﺗﺄکید بردرس و کتاب و مطالعه و یگانگی و رابطه ی سالم و عاطفی اعضای خانه را القا و تفهیم می کند.

درنگاره ی 2، آزاده در حال آماده شدن برای اوّلین روز مدرسه است و اعضای خانواده با خوش حالی او را آماده و بدرقه می کنند و برادر کوچک تر نیز با شوق او را می نگرد و هم چنین پدر در حال آماده شدن است تا آزاده را در اوّلین روز مدرسه هم راهی نماید. دراین نگاره اهمّیّت دادن خانواده به درس و مدرسه ﺗﺄکید شده است.

درنگاره ی 3، آزاده و بقیّه ی دانش آموزان راه مدرسه را می پیمایند و با کوچه و خیابان و محلّه و مقرّرات عبور و مرور و چراغ راهنمایی و محل ّخط کشی عابر پیاده و پلیس راهنمایی آشنا می شوند. خیابان، پیاده رو، مغازه ، مسجد، میدان و مجسّمه ی مادر نیز از بخش های دیگر این نگاره به شمار می رود.

درنگاره ی 4، معرّفی محیط و کارکنان و محیط مدرسه هم راه با القای شور و نشاط و شادابی صورت می گیرد.

درنگاره ی 5، معرّفی محیط کلاس صورت می گیرد و بیننده با بچّه ها به کلاس درس می رود و آموزگار و محیط کلاس و متعلّقات آن را از نزدیک مشاهده می کند و خود را در محیط آشنای کلاسی می بیند که خودش اینک در آن قدم گذاشته است.

درنگاره ی 6، دانش آموزان با جریان یک روز تعطیل خانواده در محیط شاد پارک (بوستان)، سرگرمی های سالم، آموزش دوستی با طبیعت، رعایت نوبت و برقراری روابط سالم اجتماعی با دیگران را فرا می گیرند.

درنگاره ی 7، دانش آموزان با زندگی سرشار از تلاش روستائیان و نقش آنان درپیش رفت کشور، دوستی و مراقبت از حیوانات خانگی، محصولات، مشاغل، فراورده های تولیدی، لباس و ابزارهای کار روستائیان آشنا می شوند.

درنگاره ی 8، القای نگرش عاطفی مهربانی با حیوانات مدّ نظر بوده که در قالب بازدید و آشنایی با باغ وحش و معرّفی حیوانات در آن صورت می گیرد.

 

درنگاره ی 9، آشنایی دانش آموزان با نهاد مذهبی مسجد و آداب و رسوم مذهبی در حدّ توان یادگیری کودک با آهنگی ملایم و جذّاب صورت می گیرد.

درنگاره ی 10، دانش آموزان با یکی از آداب و سنن زیبا و کهن ایرانی (عید نوروز)، دید و بازدید، دوستی و نگه داشتن حرمت بزرگان خانواده آشنا می شوند.



:: برچسب‌ها: دانستنی هایی درباره ی نگاره های اوّل ابتداییٖ ,
تاریخ : پنج شنبه 2 مهر 1394
بازدید : 65
نویسنده : جوهری

سلامی به گرمی دلهای پرمحبت

آغاز سال تحصیلی جدید و قدم نهادنت در بوستان تعلیم و تربیت مبارک.



:: برچسب‌ها: تبریک سال تحصیلی جدید ,
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
بازدید : 99
نویسنده : جوهری

  فلسفه UCMAS  

   برای الهام بخشیدن            برای کوشیدن              برای برتری داشتن 

ماموریت و اشتیاق ما توسعه مادام‌العمر عشق به یادگیری در دانش آموزانمان است.
تمرکز اصلی ما در همه کارهایمان در جهت خدمت به کودکان است. به بچه‌ها و خانواده‌هایشان اطمینان می‌دهیم که فرصت رشد برای هریک از دانش آموزان در برنامه ما وجود دارد.
رویکرد ما کودک محور است بنابراین می‌دانیم که هر کودک با یک شیوه و سرعت متفاوت می‌آموزد. در این برنامه دانش آموزان فرصت خواهند داشت که مهارت‌های خود را به بهترین نحو توسعه دهند. در جهت این کار مدرسان آموزش دیده ما آن‌ها را یاری می‌نمایند.
UCMAS ترکیبی است از یک ابزار تدریس باستانی - چرتکه - با مهارت‌های مدرن آموزشی برای پویایی و تکامل کل مغز کودک که با ترویج یادگیری و به طور خاص یادگیری ریاضی، به عنوان یک هیجان و سرگرمی تلقی شود. این برنامه آموزشی سالهاست که ایجاد شده است و بارها مورد آزمایش قرارگرفته و نتیجه آن یک تجربه جهانی همراه با موفقیت بوده است. با این حال در همان زمان‌ها، همواره برنامه‌ها و شیوه‌های آموزشی خود را همچنان به روز درآورده‌ایم تا این اطمینان را به وجود آوریم که UCMAS مؤثرترین تجربه یادگیری برای دانش آموزان را ارائه می نماید.

 

 



:: برچسب‌ها: UCMAS - چرتکه - محاسبه ریاضی-هوش - یادگیری ,
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
بازدید : 131
نویسنده : جوهری

ما به دو دلیل پیشنهاد می کنیم فرزند شما کار باچرتکه را یاد بگیرد:


اول اینکه کار کردن با چرتکه مانند یک تفریح است. همچنین با کمی تمرین می‌تواند دوستانش را بامهارت‌های محاسبه ای شگفت انگیز به وسیله محاسبه مقادیر ذهنی تحت تأثیر قرار دهد.


دوم ، شما می‌توانید به فرزند خود کمک کنید تا چیزهای بیشتری نسبت به مهارت‌های ریاضی بدست آورد. شما می‌توانید اعتماد به نفس فرزند خود را تقویت کنید، حس موفقیت را ایجاد نمایید، تفکر بصری را ارتقاء دهید، توانایی حل مسأله (مشکل) را افزایش دهید،خلاقیت، تمرکز و استقامت ذهنی را بهبود دهید.

 


:: برچسب‌ها: UCMAS - چرتکه - محاسبه ریاضی-هوش - یادگیری ,
جوهری معلم پایه اول با ۸ سال سابقه تدریس، معلم پویای شهرستان در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، رتبه اول شهرستان در جشنواره درس پژوهی سال تحصیلی ۹۷-۹۶، رتبه سوم شهرستان در جشنواره درس پژوهی سال تحصیلی ۹۴-۹۳





RSS

Powered By
loxblog.Com